Du verden! Snakk om restitusjonsøkt. Dette er sannsynligvis en dag jeg bare skulle ha latt løpeskoene ligge. Eller? Nå når økta er gjennomført, så er jeg jo forsåvidt happy, men om jeg fikk så mye ut av dette, det veit jeg ikke. Saken er, at Kettlebelltreninga i formiddag, var knallhard på lårene. Gjorde sikkert 200 squats, og jeg har trøbbel med å gå normalt bortover nå i ettertid. Men løping – det ble det altså allikevel.

 


Tungt og vondt
Overskriften sier det meste. I dag gikk det tungt hele veien, og det var vondt hele veien. Pusten var også ganske drøy, til tross for at vi lunket avgårde i sone 1 og sone 2. Pulsklokka mi gir jo en tilbakemelding på hvordan den analyserer formen, etter sånn cirka 6-7 minutters løping – og for første gang siden jeg tok den i bruk, så fikk jeg -2 i score. Noe som betyr «OK ytelseskondisjon». Et ganske svakt resultat.

 


Løpetur på Gran Canaria / Garmin Forerunner 935 / Trening / Løping / Ytelseskondisjon
Ytelseskondisjon. Etter 6-20 minutter av økta, gir klokka en tilbakemelding på hvordan formen er. I dag ble det -2.

 


Men noe positivt var det
Absolutt. Det er flere ting å notere seg av positiv karakter.


1. At jeg i det hele tatt kom meg ut på tur, var fantastisk!
2. Jeg kjente ingenting til stivhet i fotbuen, slik som på onsdag.
3. Jeg kjente ingenting til Plantar Fascitt-skaden
4. Det er dødsdigg nå etterpå.

 


Løpetur på Gran Canaria / Garmin Forerunner 935 / Trening / Løping
Bruker samboeren som hare når jeg har det litt tungt

 


Gjennomføring av økta
Valgte oss fjellruta i dag. En grusvei rundt fjellet rett ovenfor her. Løp to ganger frem og tilbake mellom to punkt. Fra startpunktet, er det 600 meter jevnt oppover, noe som kostet litt krefter i dag. Men ellers gikk det tålig bra. Veldig høy puls i starten, og tempoet var überlavt, for at vi skulle kunne holde lav sone.

 


Tall og sånt
Distanse: 8 km
Tid: 51:26 ??
Starttid: 17:27
Snitttemperatur: 22,5 grader

 


Stigning: 154 meter
Terreng: Steinete grusvei
Skrittfrekvens: 171
Kalorier: 532
Skrittlengde: 0.91 meter
Bakkekontakt gj.snitt: 275 ms
Vertikalt forholdstall: 8.5 %
Vertikal oscillasjon: 7.9 cm

 


Aerob treningseffekt: 2.6
Anaerob treningseffekt: 0.0
VO2 Max: 51
Restitusjon før neste harde økt: 20 timer

 


Hjerte/Puls
Gjennomsnittspuls: 144 (71 %)
Makspuls: 160 (78 %)

 


Sone 1: 31:45
Sone 2: 19:31
Sone 3: –
Sone 4: –
Sone 5: –

 


Løpetur på Gran Canaria / Garmin Forerunner 935 / Trening / Løping / Puls

 


Løpetur på Gran Canaria / Garmin Forerunner 935 / Trening / Løping / Kart

2 KOMMENTARER

  1. Hei!
    Lurer bare paa om du fikk min mail?
    Flere lignende linker funker ikke,kanskje heller
    ikke din..?
    Ettersom du ba om innlegg er det fint om du svarer,
    selv om ikke har interesse av kontakt…
    Ha en fin dag!

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her