Jeg befinner meg fortsatt på den brunsvidde kanariske øya utenfor Afrikas kyst, og i dag har faktisk sola vært ganske så frempå. Den lurte seg fram fra skyene midt i Kettlebell-økta klokka halv tolv, og jammen ble den ikke værende helt til klokka tre. Jeg klarte faktisk å unngå solbrenthet, til tross for at jeg tilbragte samtlige tre timer midt i solsteika, med kritthvit hud som utgangspunkt. Smurte selvfølgelig kraftig med både SF30 og SF50, så jeg gjorde en god innsats.
Løpetur på Gran Canaria / Garmin Forerunner 935 / Trening / Løping
Happy løper
Sangria som fuel
Klokka fem klinte vi til med en sangria på Happy hour, sånn for å ha noe å løpe på. Tenkte at jeg trengte det etter den litt kjedelige turen i går. Men… det gikk ganske bra i dag. Vi holdt oss nede ved sjøen, og unngikk både steinete grusveier og motbakker. Asfalt er jo ikke akkurat balsam for skadede føtter, men i dag fungerte det fint. Jeg tror asfalt trumfer steiner og motbakke akkurat nå for tiden. Forsøkte å lande litt mer på hælen enn normalt, og det skånet den ømme fotbuen.
Løpetur på Gran Canaria / Garmin Forerunner 935 / Trening / Løping
Ganske levelige løpeforhold
Gjennomføring av økta
Det ble 8 kilometer i dag. Hadde ikke planlagt mer, ettersom gårsdagen var ugrei og Kettlebell-treninga har surnet ALL muskulatur i beina. Sleit med stive lår i samfulle åtte kilometer, så den distansen holdt i massevis i dag. Tok det ganske piano sånn fartsmessig også. Var vel stort sett lavt i sone 2, og holdt vel 10,6 km/t i gjennomsnittshastighet.
Jeg har for lengst funnet ut at de to intervalløktene jeg hadde tenkt å gjennomføre her nede, går fløyten. Det er mye bedre å løpe rolige turer, for å bygge litt base. Jeg føler definitivt at jeg fortsatt er i opptreningsfase, så jeg har ingen betenkeligheter med å ta det helt med ro i en uke. Så får jeg heller gå på litt i skisporet når jeg kommer hjem.
Løpetur på Gran Canaria / Garmin Forerunner 935 / Trening / Løping
Tall og sånt
Distanse: 8 km
Tid: 45:12
Starttid: 18:30
Snitttemperatur: 22 grader
Stigning: 19 meter
Terreng: Stort sett asfalt og betong (!)
Skrittfrekvens: 169 [sg_popup id=»1″ event=»hover»]  ℹ️[/sg_popup]
Kalorier: 486
Skrittlengde: 1.04 meter [sg_popup id=»2″ event=»hover»]  ℹ️[/sg_popup]
Bakkekontakt gj.snitt: 274 ms [sg_popup id=»3″ event=»hover»]  ℹ️[/sg_popup]
Vertikalt forholdstall: 8.1 %
Vertikal oscillasjon: 8,6 cm [sg_popup id=»4″ event=»hover»]  ℹ️[/sg_popup]
Aerob treningseffekt: 2.9 [sg_popup id=»5″ event=»hover»]  ℹ️[/sg_popup]
Anaerob treningseffekt: 0.0 [sg_popup id=»6″ event=»hover»]  ℹ️[/sg_popup]
VO2 Max: 51 (+1 fra i går) ([sg_popup id=»7″ event=»hover»]tabell menn[/sg_popup]) ([sg_popup id=»8″ event=»hover»]tabell kvinner[/sg_popup])
Restitusjon før neste harde økt: 18 timer
Hjerte/Puls
Gjennomsnittspuls: 148 (73 %)
Makspuls: 162 (79 %)
Sone 1: 9:14
Sone 2: 35:26
Sone 3: –
Sone 4: –
Sone 5: –
Løpetur på Gran Canaria / Garmin Forerunner 935 / Trening / Løping / Puls
Løpetur på Gran Canaria / Garmin Forerunner 935 / Trening / Løping / Kart

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her