Den andre dagen på Gran Canaria kom med mørke skyer og minst like mye vind som i går. Vi solte oss i null minutter i går, og jammen ble det ikke null minutter soling i dag også. Kjedelige greier, men vi var forberedt. Har vel tilbragt det meste av dagen innendørs, i daffebukse med Mac på fanget.

Trøblete løpetur
Klokka halv seks klarte vi endelig å surre oss inn i treningsklærne, og stakk ut for å løpe. Men vi hadde jo faktisk griseflaks med været. Det har vært overskyet i 99 prosent av dagen, men fra vi løp ut – til vi var ferdige, var det solskinn. Tøft.

Det som imidlertid ikke er så tøft, er den forbanna venstrefoten min. Skaden fra august 2016 vil bare ikke forsvinne, og nå setter den veldig preg på hver eneste løpetur. Selv om det går kjemperolig for seg. Hadde trøbbel i går også, men i rusen av det å løpe med ny pulsklokke, glemte jeg å skrive noe om det. Det som er problemet, er at fotbuen (senene som går fra hæl til tåballen) blir så sabla stram og øm. Merker det spesielt i terrenget, og det er jo ikke rart – etter fire måneder på mølle. Jaja. Orker ikke å skrive mer om det nå. Annet enn at dagens løpetur kun ble en kamp for å komme seg tilbake til start. Null nytelse. Ikke engang den nye pulsklokka klarte å snu humøret.

Løpetur på Gran Canaria / Garmin Forerunner 935 / Trening / Løping
Møkkafot! 19 måneder med konstant trøbbel nå!


Gjennomføring av økta
Tok det som sagt helt piano i dag også. En del stigning i første del av løypa, så pulsen ble relativt høy allerede med en gang. Runda faktisk akkurat 60 minutter på de 10 kilometrene, så at tempoet var lavt – det er tydelig. Tallenes tale er også klar, og viser at jeg hadde høyre fot i bakken mye mer enn venstre fot. Helt sikkert på grunn av skade i venstrefoten. Nok pjatt. Her er tallene.

Løpetur på Gran Canaria / Garmin Forerunner 935 / Trening / Løping

Tall og sånt
Distanse: 10 km
Tid: 1:00:02
Starttid: 17:31
Snitttemperatur: 23 grader
Stigning: 173 meter
Terreng: Cirka like mye asfalt som grus

Hjerte/Puls
Gjennomsnittspuls: 147 (72 %)
Makspuls: 173 (85 %)
Sone 1: 29:30
Sone 2: 27:48
Sone 3: 2:19
Sone 4: –
Sone 5: –
Løpetur på Gran Canaria / Garmin Forerunner 935 / Trening / Løping / Pulsgrafikk
Løpetur på Gran Canaria / Garmin Forerunner 935 / Trening / Løping / Kart

Jeg har i flere år skrevet blogg om treningen min. Det har gått litt i rykk og napp, og jeg har ofte følt at jeg skriver uinteressant innhold. Nå har jeg gjort om bloggen til en mer generell side om trening, og spesielt løping. Håper du setter pris på denne nettsiden. Jeg fortsetter forøvrig å blogge her på denne siden.

4 KOMMENTARER

  1. Hei! Jeg har hatt trøbbel med knær, akilles og hamstring fra løpingen. Løsningen min ble nye sko. HOOKA. De er så stabile og gode. De løste alle mine problemer på veldig kort tid. Anbefaler deg å prøve.

    • Hei Pål!
      Takk så mye for at du skriver! ? Jeg har hørt en del om Hoka de siste årene, men har fortsatt tilgode å prøve. Er sikkert helt på sin plass å investere i et par, som du sier. Kjøpte et par nye Asics-sko i sommer, med veldig god demping – og det hjalp masse. Hoka er sikkert enda bedre. Takk igjen. Hvis du har en modell å anbefale, så fyr løs ??

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her