Æsj da! Det var jo en kjedelig tittel. I hvertfall for meg. Men det er sant som det er skrevet – kroppen trøbla littegranne i dag. Men jeg tror jeg kan skylde på gårsdagens motbakkeintervall, så det er ikke noe alvorlig galt med kneet tror jeg. Jeg har jo ikke løpt så mye i motbakke i det siste, så det var kanskje litt dumdristig å skru mølla opp på 7.5 %, og regne med at jeg ikke ville kjenne det dagen etter.
Fikk et par ilinger i den tidligere skadede venstre hælen også, men som jeg var inne på i går, så tror jeg vinkelen i foten under motbakkeløp blir stor, og senene blir litt mer dratt.
Legg gjerne igjen en kommentar
Rolig langtur med knetrøbbel / Løping / Trening / Tredemølle
Var litt usikker på om jeg skulle løpe på mølla i dag, eller om jeg skulle komme meg ut i det knallfine været og stake på langrenn på isen for eksempel. Men med 14 minus på gradestokken, så var det nok smartest å bli inne.

Uansett – treningsøkt ble det. Dog et par-tre kilometer kortere enn planlagt, men helsa får gå foran. Forresten dødsrått å se Johnsrud Sundby og Klæbo gå inn til teamsprint-gull på morrakvisten. Klæbo ass! Min store inspirasjonskilde for tiden. Synd jeg ikke er yngre enn ham, og kan bruke inspirasjonen til å bli sabla god. Men skal jeg bruke energi på å sutre for det da? Niks. Jeg kan bli god selv om jeg er tjue år eldre!

Rolig langtur med knetrøbbel / Løping / Trening / Tredemølle  / Masterfit
Veldig fornøyd med denne mølla egentlig (Masterfit). Var skeptisk fordi den var råbillig, men du verden – den leverer altså

Gjennomføring av økta
Tja… her er det ikke så mye å skrive hjem om i dag. Satte mølla direkte i gang på 10 km/t, og holdt nøyaktig samme hastighet hele veien. Det ga 8 km på drøye 48 minutter.

Tall og sånt
Distanse: 8 km
Tid: 48:04
Starttid: 13:46
Stigning: 0
Stegfrekvens: Målte ikke i dag

HF-tall (hele økta)
Gjennomsnittspuls: 139 (68 %)
Makspuls: 150 (73.5 %)
Sone 1: 46:33
Sone 2: 00:40

Litt misfornøyd med pulsen i dag. Synes den steg litt mer utover i økta enn jeg liker. Jeg løp jo på 10 km/t hele veien, og normalt sett burde den vært maks 143-144. Men OK… motbakkeøkta fra i går sitter nok litt i muskulaturen.

Pulsgrafikk / Rolig langtur på mølla

Jeg har i flere år skrevet blogg om treningen min. Det har gått litt i rykk og napp, og jeg har ofte følt at jeg skriver uinteressant innhold. Nå har jeg gjort om bloggen til en mer generell side om trening, og spesielt løping. Håper du setter pris på denne nettsiden. Jeg fortsetter forøvrig å blogge her på denne siden.

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her