I dag blir det et innlegg, eller en øktbeskrivelse, av det litt kjedelige slaget. Ikke så mye bilder og stæsj. En restitusjonsøkt på tredemølle er liksom ikke noe å skrive bok om. Men, det ble en fin økt synes jeg. Det er ikke ofte jeg løper på tredemølle, og finner ut underveis – at jeg skal løpe et par kilometer lenger enn planlagt.

I går gikk jeg jo 25 kilometer på ski i noe som ble en relativt hard økt. I hvertfall sier Polar Flow at jeg bør restituere i 3 døgn og 23 timer (!) Det var da voldsomt, tenkte jeg da. Men sitte stille i sofaen, er kjedelig restitusjon. Da er det bedre med en rolig tur på mølla. Hadde forsåvidt lyst til å sprinte på som en galning, etter å ha blitt maksimalt inspirert av stafettjentene på TV. Men, jeg klarte å holde tilbake.

Gjennomføring av økta
Ikke noe hokus pokus i dag. Startet med en kilometer på 9 km/t, og holdt farten på 10 km/t resten av økta. Kroppen føltes veldig bra. Kunne ikke kjenne noe til gårsdagens anstrengelse – så jeg og Polar er ikke helt enige. Synes også pulsen lå veldig stabilt i dag. Fra fartsøkningen etter 1 kilometer, lå den nesten konstant rundt 140 (69 %). Hadde ventet at den skulle krype oppover utover i økta, men det gjorde den altså ikke (se grafikken nedenfor). Gøy. PS! De som synes pulsen var høy for restitusjon: Merk at jeg har høy makspuls (204).

Nok om dette. Her er litt tall og facts, for den som er spesielt interessert.

Tall og sånt
Distanse: 10.00 km
Tid: 1:00:41
Starttid: 12:30
Stigning: 0
Stegfrekvens: Målte ikke i dag

HF-tall (hele økta)
Gjennomsnittspuls: 138 (68 %)
Makspuls: 146 (71,5 %)

Sone 1: 59:47
Sone 2: –

Restitusjonsøkt på mølla / Løping / Trening / Pulsgrafikk
Usedvanlig stabil og fin puls fra 1.3 km til 10.0 km i dag

Restitusjonsøkt på mølla / Løping / Trening / Recovery status
Hvis Polar har rett, så har jeg vært litt på overtreningskurs helt siden forrige fredag. Vet ikke hvor mye man skal legge i det, men mulig at det blir et par fridager (mandag og tirsdag).

Jeg har i flere år skrevet blogg om treningen min. Det har gått litt i rykk og napp, og jeg har ofte følt at jeg skriver uinteressant innhold. Nå har jeg gjort om bloggen til en mer generell side om trening, og spesielt løping. Håper du setter pris på denne nettsiden. Jeg fortsetter forøvrig å blogge her på denne siden.

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her