Restitusjonstur rundt Sognsvann

Restitusjon rundt Sognsvann / Løping / Løpetrening

Jeg er tydeligvis i gang med å teste alle de mest kjente løpsrundene i hovedstaden. Frognerparken i går, og Sognsvann i dag. Men den store forskjellen mellom de to, akkurat disse to dagene, var befolkningen. Mens det var ganske så stille i parken i går, yret det av folk og fe rundt vannet på Sogn i dag. Men vi kan jo takke oss sjøl egentlig. Løpe rundt Sognsvann en lørdag formiddag liksom. Hallo.
Restitusjon rundt Sognsvann / Løping / Løpetrening

Rolig restitusjon

Etter en relativt hard terskelintervall i går, var det naturlig med en rolig restitusjonstur i dag. Valget falt som nevnt på Sognsvann. Fortsatt litt småbløtt på grusveien der oppe, men greit nok. Det var en del vind i dag, men med 14 grader i lufta, funka det fint med shorts. Samboeren fulgte med, og det ble en grei økt – med god og stabil puls i sone 1. Stort sett.
Formtopp. Tydeligvis.
Nesten litt synd at jeg ikke skal starte i Sentrumsløpet om nøyaktig 1 time og 5 minutter (i skrivende stund), ettersom jeg tydeligvis har en formtopp nå. I hvertfall i følge klokka mi. Det er første gang jeg får treningsstatusen “Mot toppen” i hvertfall. En status som Garmin beskriver slik.

Restutusjonsøkt på Sognsvann / Løping / Trening

Vel og bra det, men jeg mener nok at en start i Sentrumsløpet i dag, kunne blitt litt problematisk. Jeg tror nok ikke det er noen god resept å løpe en terskelintervall dagen før et 10-km løp.
Tall og sånt
Distanse: 10 km
Tid: 57:25
Starttid: 13:07
Snitt-temperatur: 14 grader
Stigning: 36 meter
Terreng: Grusvei
Hjerte/Puls
Gjennomsnittspuls: 144 (71 %)
Makspuls: 156 (76 %)
Sone 1: 45:06
Sone 2: 11:54 (litt mye i sone 2 ift så svak tid, men men)
Sone 3: –
Sone 4: –
Sone 5: –
Restutusjonsøkt på Sognsvann / Løping / Trening
Ganske paddeflatt terreng. Burde nok hatt lavere puls på en slik økt, men OK. Dette var restitusjon.
Restutusjonsøkt på Sognsvann / Løping / Trening
Det ble tre runder (+ litt til) i dag. Hver runde er 3.25 km

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *