Jeg er tydeligvis i gang med å teste alle de mest kjente løpsrundene i hovedstaden. Frognerparken i går, og Sognsvann i dag. Men den store forskjellen mellom de to, akkurat disse to dagene, var befolkningen. Mens det var ganske så stille i parken i går, yret det av folk og fe rundt vannet på Sogn i dag. Men vi kan jo takke oss sjøl egentlig. Løpe rundt Sognsvann en lørdag formiddag liksom. Hallo.

Restitusjon rundt Sognsvann / Løping / Løpetrening


Rolig restitusjon

Etter en relativt hard terskelintervall i går, var det naturlig med en rolig restitusjonstur i dag. Valget falt som nevnt på Sognsvann. Fortsatt litt småbløtt på grusveien der oppe, men greit nok. Det var en del vind i dag, men med 14 grader i lufta, funka det fint med shorts. Samboeren fulgte med, og det ble en grei økt – med god og stabil puls i sone 1. Stort sett.

Formtopp. Tydeligvis.
Nesten litt synd at jeg ikke skal starte i Sentrumsløpet om nøyaktig 1 time og 5 minutter (i skrivende stund), ettersom jeg tydeligvis har en formtopp nå. I hvertfall i følge klokka mi. Det er første gang jeg får treningsstatusen «Mot toppen» i hvertfall. En status som Garmin beskriver slik.

Restutusjonsøkt på Sognsvann / Løping / Trening

Vel og bra det, men jeg mener nok at en start i Sentrumsløpet i dag, kunne blitt litt problematisk. Jeg tror nok ikke det er noen god resept å løpe en terskelintervall dagen før et 10-km løp.

Tall og sånt
Distanse: 10 km
Tid: 57:25
Starttid: 13:07
Snitt-temperatur: 14 grader

Stigning: 36 meter
Terreng: Grusvei

Hjerte/Puls
Gjennomsnittspuls: 144 (71 %)
Makspuls: 156 (76 %)

Sone 1: 45:06
Sone 2: 11:54 (litt mye i sone 2 ift så svak tid, men men)
Sone 3: –
Sone 4: –
Sone 5: –

Restutusjonsøkt på Sognsvann / Løping / Trening
Ganske paddeflatt terreng. Burde nok hatt lavere puls på en slik økt, men OK. Dette var restitusjon.

Restutusjonsøkt på Sognsvann / Løping / Trening
Det ble tre runder (+ litt til) i dag. Hver runde er 3.25 km

Jeg har i flere år skrevet blogg om treningen min. Det har gått litt i rykk og napp, og jeg har ofte følt at jeg skriver uinteressant innhold. Nå har jeg gjort om bloggen til en mer generell side om trening, og spesielt løping. Håper du setter pris på denne nettsiden. Jeg fortsetter forøvrig å blogge her på denne siden.

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her