Late dager

Jeg kan trygt si at jeg er inne i en periode med svært late dager. Eller rettere sagt – jeg har vært i en slik periode. Nå er det slutt! Fra i kveld, starter en fireukers-periode hvor treningsbelastningen skal opp til grensen mellom grønt og rødt. Hvorfor? Jo det skal jeg fortelle om i et kommende innlegg.
Hyttetur i Gausdal
De siste tre dagene har jeg tilbragt på en hytte i Gausdal. Det fantes absolutt snø i området, men ingen hadde giddet å kjøre opp spor. Dessuten hadde kompisen min ødelagt kneet, så treningstur på ski var uansett uaktuelt. Men, det var ikke så farlig. Jeg tenkte det kunne være OK med en rolig periode før jeg drar det til igjen nå. Litt sånn “stille før stormen”-aktig.
I kveld (mandag) kom jeg meg tilbake til Oslo igjen, og fikk en rolig åtte-kilometer med samboeren. Ikke noe særlig å skrive hjem om, men øktrapport – det blir det jo selvfølgelig.
Tall og sånt
Distanse: 8 km
Tid: 45:15
Starttid: 21:21
Snitt-temperatur: 3 grader
Stigning: 51 meter
Terreng: Asfalt, med noe grus
Skrittfrekvens: 169 [sg_popup id=”1″ event=”hover”]  ℹ️[/sg_popup]
Kalorier: 513
Skrittlengde: 1.04 meter [sg_popup id=”2″ event=”hover”]  ℹ️[/sg_popup]
Bakkekontakt gj.snitt: 268 ms [sg_popup id=”3″ event=”hover”]  ℹ️[/sg_popup]
Vertikalt forholdstall: 8.3 %
Vertikal oscillasjon: 8.8 cm [sg_popup id=”4″ event=”hover”]  ℹ️[/sg_popup]
Aerob treningseffekt: 2.4 [sg_popup id=”5″ event=”hover”]  ℹ️[/sg_popup]
Anaerob treningseffekt: 0.0 [sg_popup id=”6″ event=”hover”]  ℹ️[/sg_popup]
VO2 Max: – ([sg_popup id=”7″ event=”hover”]tabell menn[/sg_popup]) ([sg_popup id=”8″ event=”hover”]tabell kvinner[/sg_popup])
Hjerte/Puls
Gjennomsnittspuls: 147 (72 %)
Makspuls: 162 (79 %)
Sone 1: 19:04
Sone 2: 25:57
Sone 3: –
Sone 4: –
Sone 5: –
Lav treningsbelastning / Løping / Trening
Lav treningsbelastning / Løping / Trening

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *