Første løpetur på over en uke, og første mølletur på over to uker. Har blitt litt mye skigåing de siste ukene. Jammen på tide at jeg fikk en økt i joggesko igjen i kveld. Men litt skuffa ble jeg vel. Som sagt lenge siden forrige tur, og jeg har ikke kjent noenting til fotskade verken på ski eller i hverdagen. Men på mølla – der satt den gitt! Den var ingen stor plage, men murra litt jevnt underveis i hele økta. Kjedelig, men sant.

Langintervall – Halv pyramide (7-6-5-4 min.)
Jeg kjørte jo faktisk langintervall på ski i går, og bryter mitt eget prinsipp med å ikke kjøre to intervaller to dager etter hverandre. Men kroppen kjentes helt fin i dag, og muskulaturen brukes ganske forskjellig fra staking på ski til løping – så jeg kjørte i gang en halv pyramideintervall.

Tenkte at jeg ville ha litt lengde på dragene, samtidig som jeg ikke ville kjøre altfor hardt på foten. Landet på en halv pyramide, med fire drag. Kjørte sone 3 i alle drag, og 2 % incline på mølla – slik at farten, og belastningen på foten, ikke skulle bli altfor stor.

Langintervall på tredemølle / Løping / Trening / Intervall
Ferdig med dagens økt. Ble varmt i superundertøy. (Fant ingen av løpesingletene mine).

Slik så dagens økt ut
Oppvarming i 15 minutter. Startet på 10 km/t, og de siste fem minuttene økte jeg langsomt til 2 % incline og 12 km/t. Kjørte to korte drag på 14 km/t mot slutten av oppvarminga.

Drag 1: 7 minutter (pause: 2 minutter, 8 km/t)
Drag 2: 6 minutter (pause: 2 minutter, 8 km/t)
Drag 3: 5 minutter (pause: 2 minutter, 8 km/t)
Drag 4: 4 minutter (pause: 2 minutter, 8 km/t)

Hastigheten var fra 13.5 km/t til 14.0 km/t på alle drag. Mulig jeg måtte ned i 13.3 km/t mot slutten av siste drag. Husker ikke helt. Avsluttet med 1.5 kilometer nedjogg.

Har du noen kommentarer om denne økta, eller annet – så legg gjerne igjen en beskjed nederst på siden.

Tall og sånt
Distanse: 9.5 km
Tid: 52:34
Starttid: 20:39
Stigning: Ca 120 meter
Terreng: Tredemølle (Masterfit)
Langintervall på tredemølle / Løping / Trening / Intervall
Litt interessant å se hvordan den vertikale bevegelsen blir ekstremt mye mindre (bedre), så fort hastigheten går opp.

HF-tall
Gjennomsnittspuls: 156 (76 %)
Makspuls: 178 (87 %)
Sone 1: 14:31
Sone 2: 17:38
Sone 3: 19:45
Sone 4: –
Sone 5: –
Langintervall på tredemølle / Løping / Trening / Intervall
Grafisk oversikt over puls/intensitet under dagens intervalløkt

Langintervall på tredemølle / Løping / Trening / Intervall / Mizuno

Jeg har i flere år skrevet blogg om treningen min. Det har gått litt i rykk og napp, og jeg har ofte følt at jeg skriver uinteressant innhold. Nå har jeg gjort om bloggen til en mer generell side om trening, og spesielt løping. Håper du setter pris på denne nettsiden. Jeg fortsetter forøvrig å blogge her på denne siden.

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her