Det ble jo en litt småtung rolig langkjøring i går, så noe annet enn å ta det rolig også i dag, var utelukket. Hadde egentlig planlagt for en noe lengre tur, men ettersom jeg vil løpe eller gå på ski både fredag, lørdag og søndag – så er det nok smart å spare litt på både krutt, muskler og skjelett. Jeg har jo tross alt en ugrei fot.

8 km rolig på mølla
Men… foten blir nå bedre og bedre. Nå har jeg to løpetur på rad, hvor jeg ikke har kjent noen ting som helst fra den forbaska hælen. Hvis jeg nå klarer å fortsette og holde tilbake, og ikke gyve løs på de hardeste intervallene – så tror jeg det blir bra. Og asfaltløping er uansett ikke aktuelt for tida. Alle Oslos gater og fortau er jo skøytebaner. Jeg gleder meg dog til å løpe ute igjen, men det blir fortrinnsvis i skog og mark. Og jeg tror det blir mye rulleski eller roller blades i år.

Gjennomføring av økta
I dag hadde jeg en veldig fin opplevelse på mølla. Merket allerede før start, at pulsen var lav og falt raskt etter aktivitet. Sånn fortsatte det også ut i økta. Jeg løp faktisk to kilometer i 10.0 km/t og nesten tre kilometer i 11.0 km/t, før pulsen krøp opp i sone 2. Det tror jeg nesten ikke har skjedd før. Vanligvis går jeg fra sone 1 til 2 ganske kjapt etter økning til 10.5 km/t. Når jeg først var inne i sone 2, så stabiliserte den seg normalt høyt for hastigheten.

Etter de fem kilometrene, fortsatte jeg på 11.0 km/t i to og en halv kilometer til, før jeg avsluttet med 500 meter på 10.0 km/t igjen. Kjørte flat mølle i dag også, for å holde HF nede. Nå er det på tide med en eller to hardere økter igjen, så det blir fredag og lørdag.

Tall og sånt
Distanse: 8.00 km
Tid: 45:07
Stigning: 0
Stegfrekvens: Målte ikke i dag
Klokkeslett start: 20:54

HF-tall
Gjennomsnittspuls: 144 (71 %)
Makspuls: 156 (76 %)
Sone 1: 27:46
Sone 2: 16:46
Sone 3: –
Sone 4: –
Sone 5: –

Puls, fart og stigning / Løping / Rolig langkjøring

Jeg har i flere år skrevet blogg om treningen min. Det har gått litt i rykk og napp, og jeg har ofte følt at jeg skriver uinteressant innhold. Nå har jeg gjort om bloggen til en mer generell side om trening, og spesielt løping. Håper du setter pris på denne nettsiden. Jeg fortsetter forøvrig å blogge her på denne siden.

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her