Ai ai ai! Merkelig økt på mølla i dag. Men, det var forventet. Avreisedag fra Nord-Norge til Oslo, er alltid synonymt med lite søvn. Grunnen er at flyet tar av klokka 06:40, noe som betyr at vekkerklokka må ringe 05:00. Og når vi ikke klarer å sovne før i totida, så blir det stusselig.

Rolig langtur på mølla i Oslo
Det ble altså lite søvn, og matinntaket har også vært så som så i dag. Da jeg endelig kom i gang med dagens mølleøkt sånn i 19:45-tida, gikk det greit i 2-3 kilometer, men så begynte jeg å bli svimmel. Klarte liksom ikke å fokusere så bra. Jeg mener ikke at jeg var så svimmel at jeg holdt på å falle av mølla, men jeg var litt… eh… omtåka. Hadde i utgangspunktet sett for meg 12 km i dag, men da jeg nådde sju, så bestemte jeg meg for at 10 km var nok i dag.

Gjennomføring av økta
Ingen stigning på mølla i dag heller. Forøvrig litt greit å være tilbake på NordicTracken her i Oslo, selv om Masterfit-mølla leverer dødsbra i nord. Det skulle være rolig tur i sone 1 og 2 i dag, og det ble det. Første 5 km gikk på fart 10.0 km/t. Neste 4.5 km gikk på 11.0 km/t, og da krøyp jeg umiddelbart opp i sone 2. Lå lavt der inntil den siste kilometeren, da økte den til medium sone 2. Siste 500 meter løp jeg på 10.0 km/t igjen.

Veldig fornøyd med å ha gjennomført økta i dag faktisk. Den tøffe skate-turen på ski fra i går satt godt i kroppen, og kombinert med lite søvn og dårlig matopplegg – så ble resultatet bedre enn jeg trodde. Er litt inne på tanken om å ta løpefri i morra, men enn så lenge så planlegger jeg 12 km rolig langtur i sone 1. Og en styrkeøkt på formiddagen. Vi får se.

PS! Jeg opplever alltid at pulsen dropper ti slag, for å stige igjen med en gang – med jevne mellomrom på disse jevne øktene mine. Har tatt det opp med en hjertespesialist, og han sier det ikke er noe å bekymre seg over. Men, er det flere som opplever slikt? (se grafikken nedenfor)

Tall og sånt
Distanse: 10.00 km
Tid: 57:39
Stigning: 0
Stegfrekvens: Målte ikke i dag
Klokkeslett start: 20:03

HF-tall
Gjennomsnittspuls: 144 (71 %)
Makspuls: 157 (77 %)

Sone 1: 30:31
Sone 2: 26:35
Sone 3: –
Sone 4: –
Sone 5: –

Puls, fart og stigning / Løping / Rolig langkjøring

Jeg har i flere år skrevet blogg om treningen min. Det har gått litt i rykk og napp, og jeg har ofte følt at jeg skriver uinteressant innhold. Nå har jeg gjort om bloggen til en mer generell side om trening, og spesielt løping. Håper du setter pris på denne nettsiden. Jeg fortsetter forøvrig å blogge her på denne siden.

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her