Lørdag ble, som tidligere varslet, en fridag. Ikke egentlig fordi jeg følte meg sliten, men fordi vi hadde avreisedag fra Nord-Norge, og skulle rett videre til familiemiddag. Og enkelte ganger må til og med løpeturen vike for en god middag altså. Men søndag kveld var jeg på´n igjen. Tenkte det var greit å avslutte en relativt hard uke med en halvrolig 10 kilometer i regn og Oslos gater.

Kroppen kapitulerte
Det må legges til at søndagen, omtrent i sin helhet gikk med til å vaske ut av den gamle leiligheten til modern og fadern. De har jo flytta. Holdt på i drøye sju timer, og den innsatsen tror jeg påvirket kroppen mer enn jeg ante. Kjente ikke noe særlig til det sånn rett etterpå og under løpeturen, men da jeg kom hjem – stivnet jeg fullstendig.

Turen til Jokerbutikken rett rundt hjørnet ble en kamp mot egne lår, og etter et par timer i sofaen hadde resten av kroppen fulgt etter. Blytung og stiv. Jaja… sånn er det. Tror ikke det hadde så veldig mye med løpinga å gjøre. Det er nok mer en kombinasjon av litt harde skiøkter i slutten av uka, samt den vaskinga.

10 kilometer i sone 2 / Løping / Trening
Løypeprofil


10 kilometer i Oslo
Var fint å løpe ute igjen, selv om det duskregna litt. Valgte å løpe i sone 2 hele veien. Mange sier at det er sånn type trening man egentlig ikke får så mye igjen for. De mener vel at man enten bør kjøre helt rolig, eller hardere. Men, har jeg lyst til å løpe 10 km i sone 2, så gjør jeg det. Synes det er en fart som passer bra. Tidene blir fort ganske mye bedre enn om jeg skal holde sone 1. Samtidig går det ikke så fort at foten og skaden (plantar fascitt) trøbler til ting.

Tall og sånt
Distanse: 10 km
Tid: 51:05
Starttid: 20:48
Snitt-temperatur: 3 grader
Stigning: 106 meter
Terreng: Asfalt, noe grus

Hjerte/Puls
Gjennomsnittspuls: 163 (80 %)
Makspuls: 172 (84 %)
Sone 1: 0:18
Sone 2: 44:23
Sone 3: 6:12
Sone 4: –
Sone 5: –
10 kilometer i sone 2 / Løping / Trening
Dagens puls

Jeg har i flere år skrevet blogg om treningen min. Det har gått litt i rykk og napp, og jeg har ofte følt at jeg skriver uinteressant innhold. Nå har jeg gjort om bloggen til en mer generell side om trening, og spesielt løping. Håper du setter pris på denne nettsiden. Jeg fortsetter forøvrig å blogge her på denne siden.

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her