Tirsdag kveld, og tid for å sjekke om kroppen fortsatt er helt utladet etter økta på søndag. Jeg ble som nevnt helt skutt av den relativt rolige turen jeg løp da – og har vært snål i kroppen fram til nå egentlig. I kveld løp jeg en 10-kilometer med samboeren, og jeg kom meg ihvertfall gjennom.

Greit, men tungt
Det er vel hele konklusjonen. Greit med tungt. Gikk ganske fint de første fire kilometrene, men fra den femte kilometeren begynte jeg å bli veldig tung. Følte at jeg hadde løpt ti, da jeg passerte fem. Men men… det var vel egentlig bare en litt sånn halvveis dag på trening. Ikke noe mer alvorlig enn det. Noe som faktisk var usedvanlig positivt i dag, er at jeg kjente nada til skaden i foten. Yeah! ??

Snøen er snart historie
Utrolig digg å kunne løpe på snøfrie skogsveier på Bygdøy! Litt slaps og gjørme lå det her og der, men jammen var det digg å føle litt på våren. Jeg er jo ganske fan av vinter, men sommeren er heller ikke å forakte. Og våren er sommerens dør.

Årets første løpetur på Bygdøy / Løping / Trening
Fin rundtur på Bygdøy i kveld. Litt asfalt. Litt grus.

Snart kan jeg løpe litt lengre
Foten var altså helt fin på dagens løpetur. Utrooolig digg! Jeg blir jo veldig positiv hver gang det skjer, og tenker at nå kan jeg begynne å øke litt på distansen. Jeg prøvde meg jo på en 14-kilometer for tjue dager siden, men det ble – som overskriften til den økten sier – en kamp mot foten og kroppen. Gleder meg vilt til jeg kan begynne å løpe turer som krever at jeg har med magebelte med vann og diverse. Satser på at jeg kan doble ti-kilometersdistansen i løpet av sommeren. Yes please!

Hva gjør du?
Det er en del som er inne her og leser, og fortsatt folk som skriver meldinger til meg privat. Men det er veldig kult hvis noen av dere skriver i kommentarefeltet nedenfor også. Vil gjerne høre hvordan andre trener og tenker, og kanskje hente litt inspirasjon her og der ?

Tall og sånt
Distanse: 10 km
Tid: 55:51
Starttid: 20:07
Snitt-temperatur: 6 grader

Stigning: 118 meter
Terreng: Asfalt, Grus, Slaps og diverse

Hjerte/Puls
Gjennomsnittspuls: 153 (75 %)
Makspuls: 170 (83 %)

Sone 1: 9:12
Sone 2: 45:44
Sone 3: 0:41
Sone 4: –
Sone 5: –

Årets første løpetur på Bygdøy / Løping / Trening
Høydeprofil og puls

Jeg har i flere år skrevet blogg om treningen min. Det har gått litt i rykk og napp, og jeg har ofte følt at jeg skriver uinteressant innhold. Nå har jeg gjort om bloggen til en mer generell side om trening, og spesielt løping. Håper du setter pris på denne nettsiden. Jeg fortsetter forøvrig å blogge her på denne siden.

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her