Uka avsluttes med ganske høy treningsbelastning. I går løp jeg 15 kilometer stigningsløp, og i dag gikk jeg 20 km staking på rulleskøyter. Årets første rullende tur. Tror kanskje ikke det blir altfor mange turer på skøyter resten av sommeren, for jeg mistenker at det havner et par rulleski hos meg snart. Gårsdagens løpeøkt var nok litt hardere for foten enn det jeg burde utsette den for, men jeg slapp med et nødskrik tror jeg. Samtidig kjenner jeg jo at det ikke skal veldig mye hard løping til, før hele drit** ryker igjen.

 


20 km på rulleskøyter – jevnt småhardt
Hadde egentlig planer om å ta denne stakeøkta nede på Onsøy utenfor Fredrikstad, men endringer i planene gjorde at det ble Drøbak i stedet. Fant meg en kjempefin 2.5-kilometers strekning på en gangsti, og staket fram og tilbake. Var egentlig perfekt kupért.

 


Staking på rulleskøyter i Drøbak / Langrenn / Trening
Fint for skigåing på rulleskøyter her

 


Visste ikke helt hva slags økt jeg skulle ta i dag. Tenkte vel i utgangspunktet å ta det halvrolig på grunn av ganske tøff treningsbelastning i går, men sånn ble det ikke. Det ble nesten 20 minutter i sone 3, og et knapt kvarter i sone 4, så belastningen ble hard nok i dag også. Men det var gøy å stake på hjul igjen, så det er greit at det ble hardere enn planlagt. Kosta noen vannblemmer, men det får jeg ta.

 


Staking på rulleskøyter i Drøbak / Langrenn / Trening

 


Hviledag på gang
I morgen blir det nok en hviledag. I skrivende stund er jeg litt usikker på om jeg skal avgårde på en todagers hyttetur i morra, så jeg kan foreløpig ikke planlegge ukas trening. Men, kanskje jeg er tilbake på ski igjen denne uka?

 


Tall og sånt
Distanse: 20 km
Tid: 59:02
Starttid: 16:00
Snitt-temperatur: 14 grader (??)
Stigning: 191 meter
Kalorier: 794
Gj.snittstempo: 2.57 pr/ km
Gj.snittshastighet: 20,3 km/t
Makshastighet: 32 km/t

 


Aerob treningseffekt: 3.9 (??)
Anaerob treningseffekt: 2.8 (?)

 


Hjerte/Puls
Gjennomsnittspuls: 167 (82 %)
Makspuls: 185 (91 %)

 


Sone 1: 4:01
Sone 2: 21:22
Sone 3: 18:58
Sone 4: 14:27
Sone 5: –

 


Staking på rulleskøyter i Drøbak / Langrenn / Trening

 


Staking på rulleskøyter i Drøbak / Langrenn / Trening
Veldig fornøyd med de her. Topp introduksjon til rullende skigåing. Snart klar for rulleski nå tror jeg

 


Jeg har i flere år skrevet blogg om treningen min. Det har gått litt i rykk og napp, og jeg har ofte følt at jeg skriver uinteressant innhold. Nå har jeg gjort om bloggen til en mer generell side om trening, og spesielt løping. Håper du setter pris på denne nettsiden. Jeg fortsetter forøvrig å blogge her på denne siden.

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her